Tuesday, August 02, 2011

Ramadhan kedua...juadah berbuka puasa



Assalamualaikum..

Hari ni dah masuk hari kedua berpuasa. Fuhh..penat plus cepat dahaga and tak bermaya je awal2 puasa ni. Almaklum la...dah lama tak puasa. Puasa sunat liat je nak buat. Jarang2 je buat. Haish...bila la nak berubah agaknya... 

Tadi lepas je berbuka telinga ni cepat je tangkap bunyi yang biasa didengar time raya je. Biar betoii....budak2 ni dah pasang meriam, mercun, bunga api ke???? Cepatnya diorang ni main benda tu sume. Kalau dah awal2 puasa ni dah macam perang je..tak taw la macam mana agaknya bila masuk tengah2 bulan nanti. Maunya macam perang dunia meletus agaknya. 

Tapi sebenarnya best je dengar tu semua. Terasa meriah je. Bukan apa...benda tu semua boleh jumpa time macam ni je. Kalau hari2 biasa mana nak jumpa sume benda tu. Tak dinafikan meriam, mercun dan bunga api tu bahaya tapi bunyik macam best..Hihihi...(ceh...macam bagus jek)

Padahal nanti2 aku jugak yang tumpang sekaki..hihihi...(teruk perangai betol kan..). By the way...ari ni aku nak tunjuk kuih yang aku buat sendiri untuk berbuka puasa. Hehehe...Bukan susah pun nak buat. Senang je. Orang kata small to the pieces...kacang je..

Ondeh-Ondeh a.k.a buah melaka. Time ramadhan macam ni la kuih ni paling pemes skali (aku rasa la). Aku mengidam kuih ni ptg tadi. Jadi aku buat la. Nak beli rasa macam sikit je. Mahal pulak tu. Kalau buat sendiri boleh buat banyak. Tak payah berebut-rebut dengan adik. Nak makan banyak mana pun Tak yah pikir pasal orang lain. Ngap je slagi boleh..hehehe...(tamaknya la aku ni...huhuhu). 

Ahhhh...malas dah nak cakap banyak2...tengok je la gambar ondeh-ondeh ni. Nak bagi makan pun tak boleh...jadi cara paling sesuai....bagi jamu mata je la yer..hihihi...^_^




Ni bukan ondeh-ondeh yang aku buat. 
Dah ambik gambar tadi. 
Tapi gambar pulak tak cantik.
Kamera murah je...ni la padah nyer...
Jadi cara paling senang..google je
Gunakan kemudahan yang ada
Segalanya dihujung jari...
Hehehe


0 orang mengarang: